Ewangelia i komentarz – 19 lipca 2011 – wspomnienie Św. Makryny Młodszej

Matka Boska Mazowiecka

Ewangelia wg św. Mateusza 12,46-50.
Gdy Jezus przemawiał do tłumów, oto Jego Matka i bracia stanęli na dworze i chcieli z Nim mówić.
Ktoś rzekł do Niego: «Oto Twoja Matka i Twoi bracia stoją na dworze i chcą mówić z Tobą».
Lecz On odpowiedział temu, który Mu to oznajmił: «Któż jest moją matką i którzy są moimi braćmi?»
I wyciągnąwszy rękę ku swoim uczniom, rzekł: «Oto moja matka i moi bracia.
Bo kto pełni wolę Ojca mojego, który jest w niebie, ten Mi jest bratem, siostrą i matką».

Komentarz

„Myśli moje nie są myślami waszymi” mówi Pan Bóg (por. Iz 55,8). Zasługa nie polega na tym, by czynić i dawać wiele, ale raczej na tym, aby przyjmować i bardzo kochać. Jest powiedziane, że większym szczęściem jest dawać, aniżeli brać (Dz 20,35) i to prawda, ale skoro Jezus chce wziąć dla siebie słodycz dawania, chyba nie byłoby uprzejmym odmawiać. Pozwólmy Mu brać i dawać wszystko, co zechce; doskonałość polega na pełnieniu Jego woli, a dusza, która oddaje się Jezusowi całkowicie, nazwana jest przez Niego „Jego Matką, Jego siostrą” i całą Jego rodziną. A gdzie indziej: „Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę” (to znaczy, będzie czynił wolę moją), „a Ojciec mój umiłuje go i przyjdziemy do niego, i zamieszkamy u niego” (J 14,23). Och! Jak łatwo podobać się Jezusowi i zachwycić Jego Serce; trzeba jedynie miłować Go, nie wpatrując się sobie, nie zastanawiając się zbytnio nad swoimi wadami…

Kierownicy duchowi polecają dążyć do doskonałości przez wykonywanie jak największej ilości aktów cnót, i mają rację. Jednak mój kierownik – Jezus nie uczy mnie liczyć ak¬tów; uczy mnie czynić wszystko z miłości, niczego Mu nie odmawiać, być zadowoloną, gdy daje mi okazję do udowodnienia, że Go kocham, ale to wszystko odbywa się w pokoju, w całkowitym oddaniu się; to Jezus robi wszystko, a ja nic.

Św. Teresa od Dzieciątka Jezus

There are no comments on this post.

Skomentuj

